Gårdagens + Dagens matcher!!

Gårdagens matcher gick ju inte som jag mina förväntingar... Kroatien var 100ggr bättre än jag trodde och spelade stundtals ut tyskland. Sen har vi Bastian Sweinsteiger som gör en otroligt onödig grej genom att dra på sig ett rött kort när Tyskland var på väg tillbaka in i matchen för att söka kvittering. Lukas Podolski upp i delad skytteliga ledning med David Villa efter ha gjort ett kraftfullt mål. Sammanfattningen lyder Kroatien var mycket bättre vi grattar dom till slutspels plats och kanske en repris från VM -98.
Gårdagens man:
Kranjar - Kroatien!

Dagens matcher då! Första matchen var ja säker på ett X faktiskt jag måste säga att Rumänien är ett lag som kommer att överaska. Bra fotboll och hårt slit kommer löna sig tillslut. Italien där emot måste byta coach man byter inte ut Del Piero om man vill vända en match och speciellt inte att man byter in Cassano och Quagriaella. En rolig match att se men det kanske man ska räkna med i "dödens grupp".

Så till andra matchens som kanske kommer att bli EM matchen 08 väldigt välspelad framför allt av Holland som dominerade totalt. Van deer vart var grym i matchen synd att han inte fick näta bara. VIll även höja ett finger till Patrice Evra som gjorde mycket bra ifrån sig på sin kant. Men det räcker inte med att en spelare gör det han ska alla måste slita. Holland gjorde det i dagens match och vinner klart med 4-1 efter 2 fina mål i slutskedet. Holland vinner EM tror jag och även att Sverige kommer att möta dom i kvarten. Stordäng kommer det att bli där.

Dagens man:
Lobont - Rumänien - Otroligt grym i målet han tog steget upp som min personliga favorit målvakt!!

Det var allt

TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0