Dagens EM matcher!

Först till gårdagens matcher där jag bara såg på Sveriges match mot Spanien där jag tycker vi gör en otroligt bra match men tappar bort 3 poäng tack vare Petter Hansson i min menning. En riktig tavla det var ju bara att rensa bort bollen....
En annan sak som inte var bra är att Lars Lagerbäck sätter in Elmander istället för Sebastian Larsson på kanten vilket jag inte kan förstå. Larsson har haft en fin säsong i Birmingham medans Elmander har haft det tungt i Toulouse. Tabbe Lars!!

Gårdagens man:
Zlatan Ibrahimovic - När han var på planen skapade Sverige chanser och tog vara på det dom är kapabla till att göra.

Dagens matcher då!
Portugal - Schweiz. En måste match för värd nationen om dom överhuvudtaget ska ta några poäng i sitt hemma EM. Portugal kommer att ställa in ett reserv betonat lag skulle jag tippa på. Detta kommer inte bli mycket till match när egentligen ingen av lagen har nått att spela för förutom äran.
Den andra matchen kommer bli desto roligare. Båda lagen behöver vinna för att ta sig vidare i EM Tjeckien med det starkare laget men som inte har visat en fin form alls och Turkiet som har en fantastisk målvakt men försvarsspelet vacklar. Jag tror att denna match kommer att avgöras på vilja i ett sent skede av den. Upp till lagen nu att bevisa vad dom vill och hur långt dom vill gå i detta mästerskap. Jag själv väljer att dissa Portugal för att se den avgörande matchen istället.

TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0